Jag har sånt jävla flyt.

Faktiskt. Vaknade 04:42 (börjar 05:00) och tänker "fan, jag hinner ju om jag trycker på lite". Sagt och gjort, höll 190 från Gideonsbergspåfarten på E18 hela vägen bort till höjd med Wenströmska där jag kommer ifatt något som ser ut som en civilare och jag saknar ner till 140 för att rulla in bakom honom. Normalt sett har jag ALLTID god uppsikt bakåt men inte denna morgon och vad skådar mitt blåa öga när jag kollar lite snabbt i backspegeln för att byta fil?

Jo, en målad polisbil som antagligen har legat efter mig hela tiden.

"Kuken, vad jobbigt att cykla till jobbet i ett år", är min första tanke och jag börjar ögontjäna direkt genom att köra helt exemplariskt lagligt. Kör någon kilometer till på Suraleden och där åker blåljusen på någonstans i höjd med plantagen och herr konstapel knallar fram.

Följande dialog utspelar sig.

Polis: Godmorgon.
Jag: Mmm, hej hej.
Polis: Varför kör du så fort för?
Jag: Alltså, jag är sen som fan till jobbet, och jag är själv mellan 5 och 6 så det är viktigt att jag är där då.
Polis: Jaså? Vad är det för arbete då?
Jag: Jag är varumottagare, ICA Mälardalsfrysen, har bilar som ska lossa klockan 5.

Nu stegar hans kollega fram:

Polis 2: Ta och blås här till att börja med.
Jag: *blåser*
Polis 2: Ja, det där såg ju bra ut iaf.
Polis 1: Men man kan väl köra lite lagom fort, man behöver väl inte trycka plattan i mattan på det där viset?
Jag: Nejfan, absolut inte, men du vet hur det är när man har bråttom.
Polis 1: Mmm, visst. *tittar lite mer på körkortet*
Jag: *puls 190*
Polis 1: Ta och var lite rädd om det här i fortsättningen.
Jag: Absolut, tack som fan! *skiner upp*

Kan tillägga att jag log hela vägen till jobbet efter det och hastigheten är faktiskt inte överdriven, snarare tvärtom eftersom jag verkligen tryckte max hela vägen. Haha. Vad säger man? =)

Tänkte spela vidare lite på turen under eftermiddagen och köpte ett par trisslotter, vann 25 på den första och gick till en annan kiosk och tar ut en ny lott, vinner 25 på den och går till nästa, pang, 25 till, vinner 50 på och tar två nya på nästa. Där var dock turen slut, ingen miljon idag heller.

Nåväl, för övrigt var vi ut och åkte lite wakeboard samt gummiring igår, sjukt jävla kul att åka ring var det. Gick utav helvete.

Har även inhandlat lite nya kläder idag, två läckra ziphoods och ett par ljusa nudiejeans. Blir fint till på Fredag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0