Jag har slagit i huve'...

....brukar jag numera skylla på när folk tycker jag är helt CP.
Nåväl, satt hemma å fulsurfa i Lördags, skitbakis såklart, när min käre vän Henrik Brandt ringer...

Tomas: Mmm, aa.
Henrik: Tjafan.
Tomas: Hej?
Henrik: Behöver man packa med sig nåt?
Tomas: Öh, va? Till Rocklunda?
Henrik: Nej, till Göteborg ju..
Tomas: Åfan, ska vi dit, nej det behövs nog inte så mycket...
Henrik: Ah, chill, men glid över hit sen så hämtar vi Linda och drar.
Tomas: Oki.

Sen åkte vi till Göteborg, lite spontant sådär, givetvis hade vi ju inte planerat nå hotell så Henke ringde 118100 när vi började närma oss.

118100: Välkommen till 118100.
Henrik: Hej, mitt namn är Henrik.
118100: Hejsan
Henrik: Du, fan, kan du sms'a alla telefonnummer till hotell i Göteborg?
118100: Javisst.

Sen fick Henke plenty med sms, och JA, vi visste att hela jävla Göteborg var fullbokat men vilka fan tror ni vi är?

Givetvis kirrade vi en hotell-lägenhet på 70 kvadrat 500 meter från avenyn, fullbokat visst, men prova att hänga med oss då. :D

Nåväl, vinflaska efter vinflaska gick åt, sen utgång såklart, efter att jag frågat 100 stycken om dom hette glenn, vilket ingen(!) gjorde, samt ytterliggare 100 om var Glenn bor någonstans.

Blev väl ett gäng Long Island som vanligt innan jag kommer på den briljanta idén att ställa mig framför en polisbuss och köra den gamla godingen "alla heter glenn i göteborg", givetvis jättegenomtänkt.

4(!) poliser stormar ut ur bussen och griper tag i mig, och inisterar på fyllecell, dock kör dom bara längre och längre bort, javisst, självklart var det den berömda POLISLAGEN 13 som var i görningen, lämnade av mig ute långt åt helvete på Hisingen, mobilbatterier hade jag inte heller. Tack så jävla mycket, SNUTJÄVLAR!

Dock hittade jag en taxi efter en smärre promenad, och tur var fan det.

Söndagen spenderades på Liseberg med vitt vin och en massa sjukheter.

Dagens dialog kommer från spökhuset Gasten.

(Halvperplex Tompa efter ett spöke som kom å dryga sig): VEM VARE?!?!
(Spöket): Kom så går vi å kastar Frisbee!

Så jävla underbart klockrent, nu blir det makrill och knäckebröd, älska Västerås!

Kommentarer
Postat av: Jocke

Så jävla underbart... tyvärr lyckades jag trycka fel på min telefon så jag missade att filma hela polisgrejen. Garvade en bra stund. Kom fram en kille när de ryckte tag i dig? "Gör han sådär ofta?" Jag svarade med ett skratt: "Det har hänt!" :D

2008-07-28 @ 20:42:37
URL: http://www.phnome.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0