118100, svar till Er!

118100

Jo, jag sa att ju att jag skulle fortsätta sätta deras pajasservice på plats.

Jag och Robban drog runt lite i Söndags för att köpa en ny TV till honom, gled runt lite på MediaMarkt och började fundera på var den aktuella TV'n skulle kunna tänkas vara billigast och vi testade klåpar100. Noterbart är att svaret kom nyss, tisdag kl. 20:15 och skickades i söndags runt 15.

"Dem är utan tvekan den billigaste fysiska återförsäljaren av LG6000, men NetOnNet har dem ännu billigare."

Okay, vi bortser från dom språkliga tabbarna. För det första, lägsta fysiska priset är det inte, elgiganten hade samma TV för en inte helt oansenlig summa mindre, även om den inte fanns inne i lager just nu, skulle komma in om en vecka.

NetOnNet är dessutom inte det billigaste priset på nätet även om det var mycket nära priset på dustin.se som till slut vann dragkampen om Robbans pengar. Vafan, över 48 timmars väntetid och dessutom ett vilseledande svar. Är ni köpta månntro?

Well, stod och klurade på MediaMarkt om dom betalade TV-licens eftersom dom har, löst räknat, 300 TV-apparater igång merparten av dygnets timmar. Jag SMS'ade givetvis klåparetthundra.

0736630299: "Betalar MediaMarkt TV-licens?"
118100: "MediaMarkt kommer inte att betala din TV-licens även om du köper din TV hos dem"

Nähä? Är detta sant? Det var väl för fan inte ens det jag frågade, ytterliggare 10 spänn (eller vad det nu kostar) åt helvete för att någon felgängad dåre på 118100 inte kan läsa. Tack så jävla mycket.

Jaaaaaja, söndag eftermiddag och vi började få tråkigt, dra upp å löka hos Ratte är alltid soft men vi visste inte när han skulle komma hem. 118100 maybe knows...

0736630299: "När kommer Ratte hem? Han nås på 0733blablala."
118100: "Vi tror att "Ratte" kommer hem då han vill komma hem. Det är mycket möjligt att han har fått punktering på sitt fordon, och att han därför kommer komma hem sent idag. Var inte orolig, han kommer komma hem, han saknar dig redan!"

Okej'rå, detta var ju faktiskt lite roligt men med tanke på att jag faktiskt betalar för ett svar och inte vad ni tror så måste jag såga detta svar också, och senast bergslagspendeln mellan Fagersta och Västerås fick punktering, det kanske ni kan svara på? Dessutom försåg jag er med ett telefonnummer, hade ju inte varit direkt svårt att ringa och fråga istället för att höfta fram ett halvkul svar.

118100 - Ni suger.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Fast den sista var ju faktiskt rolig på riktigt! "Han saknar dig redan!" =)

2008-09-03 @ 15:41:06
URL: http://luckyone.blogg.se/
Postat av: jensa

Du rular.

2008-09-03 @ 19:50:02
Postat av: Jocke

Rätta mig om jag har fel, men de har väl aldrig gått ut med att du skall få korrekta svar på allt. För övrigt är du helt briljant på att hitta på de sjukste, men vardagliga, frågorna. "Hur lång är världens längsta Rube Goldberg Maskin?" Den kan de få bita i... ^^

2008-09-04 @ 22:16:44
URL: http://www.phnome.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0