Kul att gräva, va?



Varje triangel på kartan motsvarar ett vägarbete, utan att räkna dem kan man väl höfta till med att det är ett drygt 40-tal, plus dom som inte syns på bilden, typ E18 och Hökåsen.

Låt oss säga att det åtminstone krävs i snitt 10 vägarbetare per projekt så är vi snabbt uppe i 400-500 vägarbetare om det skulle arbetas på alla dessa projekt samtidigt. Men det gör det ju naturligtvis inte. Jag kan lätt säga att när jag åker förbi 4-5 av dessa på vägen till jobbet så ser jag inte en enda jävla vägarbetare.

När jag var liten fick jag lära mig att man gör klart en sak innan man börjar på nästa, den lilla regeln måste gått dessa guljackor förbi. Jag sliter mitt hår och gråter mig till sömns ty min stad ser ut som en schweizerost.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0